Turgutlu Meslek Yüksekokulu Kalkınma Bakanlığı projesine ortak oldu
  |   |

16. YY. Osmanlı çinileri üniversitemizin de katkıları ile hayat buluyor. Kalkınma Bakanlığı tarafından desteklenmeye hak kazanan 2018H040460 no'lu ve 3.000.000 TL bütçeli  "16. Yüzyıl Osmanlı Çinilerinin Üretilmesi ve Geliştirilmesi" konulu projeye üniversitemiz de katılıyor. 
Dumlupınar Üniversitesinde Prof. Dr. Osman Şan tarafından yürütülen projeye, 27 Eylül 2018 tarihinde Turgutlu Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. M. Kenan Yalınız tarafından imzalanan iş birliği protokolü ile üniversitemiz Turgutlu Meslek Yüksekokulu katkı sağlayacak. Projede araştırmacı olarak görev alan Öğr. Gör. Dr. Muhterem Koç, aynı zamanda üniversitemiz proje koordinatörü olarak yer aldı. Proje kapsamında çini bünyelerin AR-GE çalışmaları ve üretilmesi, Turgutlu Meslek Yüksekokulu seramik atölyesinde gerçekleştirilecek. Proje çıktıları iki üniversitenin adına yer verilerek, yurt içi ve yurt dışı sergilerle, kitap ve yayınlarla paylaşılacak. 
Konuyla ilgili olarak bilgi veren Turgutlu Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Kenan Yalınız, "16. yüzyıl Osmanlı çinilerinin üretimine yönelik olarak, farklı kurum ve kuruluşlar tarafından çalışmalar yürütülmüş olsa da o dönem çinilerinin ebatlarında ve kompozisyonunda (çizgi, desen ve renk tasarımları ile şekil ve malzeme yönüyle) üretim henüz yoktur. Proje kapsamında, Topkapı Sarayı Müzesinde bulunan ve üretimi henüz tek parça olarak gerçekleştirilemeyen 120x34 cm boyutlarındaki mavi-beyaz kuşlu çini pano üretimi gerçekleştirilerek, bu ebatların üzerinde de tek parça çini panolar üretilecek. Osmanlı çinileri 16. yüzyılda en parlak dönemini yaşamıştır. Kalkınma Bakanlığı Osmanlı çinilerini tekrar kültürümüze kazandırmak ve gelecek nesillere günümüz teknolojileri ile yapılmış yeni çini örneklerini sunmak amacıyla, ilk defa bu kapsamda bir araştırma projesine destek sağlıyor" dedi. 
 
Haber: Protokol Basın ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğü ||  basin.cbu.edu.tr ||  basin@cbu.edu.tr ||  0236 201 10 70 ||  0236 201 10 71
 Okunma Sayısı:  807